torsdag 2 juli 2009

Torsdag ;P


Idag vaknade man ungefär halv 10, för att Elmer väckte mig eftersom att det var fåglar som störde honom hela tiden xD.. När man väl vaknade så var det bara att ta itu med första saken.. nämligen att dra ut och springa.. så jag gjorde det även om jag först inte hade lust med det..
Sprang 3 km, inte långt men eftersom att jag ändå skulle och motionera mera senare så fick det räcka. När jag kom hem från 3 km:s lenkki så gick jag och klippte gräs.. var bara lite som skulle klippas så efter att jag var färdig med det så tog jag in Elmer för att tvätta honom.. visserligen så hatar han vatten men någon gång så måste han ju också tvättas! När han var ren och torr så släppte jag ut honom igen och stack iväg och köpte glass.. en som går i Gymnasiet bredvid våran skola så jobbar i den butiken.. blev först förvånad när jag träffa honom första gången där..
Sedan efter att jag och min syrra vart och köpt glass så var det hundarnas tur.. Eftersom Jenni är borta på resa så tyckte vi att vi skulle ta med hennes hund också.. så vi gick efter hennes hund och tog min egna hund med och gick en promenad med vovvarna.. när vi kommit hem var det dags för mat så vi tog med jennis vovve hem en stund medan vi åt.. sedan gick vi med hunden hem till Jennis hus och testade ett agility hinder.. det var meningen att Jessica skulle ha tagit fast Elmer men hon tog inte fast honom så han sprang in i skogen.. som tur var så kom han efter en stund till mig .. är glad över det.. hade ingen lust att springa efter honom in i skogen så =P.. när vi kom hem så kollade jag på Ensamma hemma och efter det sola man en stund vilket inte gick allt för bra eftersom att Elmer ville komma och busa.. så var med honom istället, när klockan var ungefär 8 på kvällen så gick Jessica och jag in och började baka xD.. vi bakade en sockerkaka.. imorgon skall vi baka en kaka som vi skall ta med till Villan( även kallad sommarstugan).. för tänkte att Thomas och Anna också skulle få smaka! Ska dra nu.. ska se på tv så baii=)..

Inga kommentarer: